5.9.10 Lepak minum2 kopi sambil bincang2

Katani ada pajumpaan / lepak2 sambil minum2 kopi di restorn tz koba basabalahan pasar pantai jerudong pukul 8.30 mlm, lokasi ani di pilih karana mangelakan dari trafik jem maklumtah lailatul kadai sudah bamula...

Agenda yang kan tani bincangkan :
1. Raya ride dari rumah kerumah ahli JKB cadangan 19.9.2010.
2. Rumah siapa yang akan dipilih untuk di tuju semasa Persatuan Temburong Bikers beraya 
    menuju rumah JKB yang mana dorang cuma mau dalam 4 buah rumah saja pada 24.9.2010.
3. Rombongan JKB membuat balasan balik beraya ke Temburong pada 26.9.2010.

Kehadiran semua ahli sangat2 di harapkan untuk mabincangkan hal ani basama, jika inda hadir apa2 keputusan yang di buat basama dalam pabincangan ani adalah muktamat & sah.


........................................................................................................................................................................


Alhamdulillah, lepak2 sambil bincang2 ani mendapat banyak persetujuan, banyak persepakan dan banyak mandapat pasamuapakatan antara ahli.. yang di hadiri oleh 19 orang ahli...


ahli yang hadir

Agenda pertama ialah mengenai rombongan PTB yang akan  beraya kamari yang mana tarikh nya telah di ubah kapada 17.9.2010 yang mana dalam angaran seramai 20 buah moto dari PTB yang akan datang.

Setelah persetujuan ramai di buat, persingahan pertama menuju kerumah :
K95/K96/K97      Zulkifli di kg Kuala Lurah
K100/K101          Barahan di kg Katok A
K92                      Metasan di kg Rimba jln 39
K88/K1                Mohamed di kg Rimba jln 99
K33/K3                YDP Hj Mohd Yazid di kg Rimba jln 99
K78/K79              Kenon / DD di kg Bengkurong

Memandangkan masa atu hari jumaat, apabila hampir waktu solat jumaat katani akan singah untuk menunaikan solat jumaat di mana masjid terdekat dengan lokasi rumah ahli yang di cadangkan akan di aga miatu jua apabila masuk waktu asar dan magrib atu pun jika sampai waktu magrib pakaian yang dipakai unifom dan floresen rasmi JKB.

Agenda kedua, rombongan JKB kan membuat balasan balik beraya ke Temburong pada 19.9.2010, keramaian ahli yang akan ikut riding ke Temburong belum dapat di jangkakan berapa ramai tetapi YDP menyerankan saboleh2 nya ramai lah yang akan ikut serta dan jangan lupa memohon kebenaran keluar negeri dan membawa paspot.

Katani akan berkumpul di perkarangan rumah K95 pada pukul 8 pagi dan akan bertolak tepat pukul 9 pagi, jika ada yang ketingalan bubut saja, seperti biasa perjalanan katani cuma dalam kelajuan 100 km/h.

Apabila sampai di Temburong, PTB saja yang akan menguruskan katani kamana arah yang akan dorang bawa.. dan mungkin jua ada di antara ahli JKB pun akan turut membawa singah arah keluarga nya disana, atu boleh diaturkan oleh pihak PTB. Pakaian yang pakai ialah unifom dan Floresen rasmi JKB.

Agenda ketiga, beraya ride dari rumah ahli JKB kerumah ahli pada 24.9.2010, tempat berhimpun di rumah YDP K33 di kg rimba jln 99 pada pukul 8.30 pagi, mulai dari sini katani akan menyusur menuju kerumah2 ahli mamandangkan hari atu hari jumaat, pabila sampai pada waktu solat jumaat katani akan baranti untuk menunaikan solat jumaat di mana masjid yang hampir dengan rumah ahli yang katani singahi miatu jua solat asar dan seterusnya solat magrib.

Jika ada ahli yang ingin rumah nya di singahi pada raya ride ani nanti sila maklumkan awal arah YDP supaya sanang menyusun strategi perjalanan, pakaian adalah bebas tapi pakai Floresen rasmi JKB.


nda dapat maliat megang kamera.. meting pun tranti mbari laluan fles kamera marak


babuyah mulut mbagi panarangan macam teh tarik buyahnya

Agenda ke ampat, membincangkan pasal riding unifom, K92 mencadangkan untuk mendapatkan sponsor dari mana2 syarikat, Ydp pun menyuruh mencuba mengusahakan kalau dapat. K9 mencadangkan dari segi warna biarlah warna biru tua ramai yang setuju, reka bentuk pun di buat dan akan di carikan quatition yang sesuai.

Mengenai logo kembara, suara ramai bersetuju biarlah ejaan KEMBARA sahaja di tetapkan dengan memakai font dari jenis BOOK Man Old Style  berwarna merah dan berlining kuning nampak sempal tapi padat penuh makna, sudah mencukupi.

K88 maresta Floresen bawarna kehijauan yang seperti lazim di pakai boleh lah di dapati di bangunan lama batu basurat dengan harga $18 satu, mengikut perlambagan JKB, dalam pakara 4 dasar, para 4.5 ada batulis " Bagi keselamatan bersama, baju 'floresen hijau' hendaklah di pakai semasa menungang dalam konvoi kerana ia nya mudah di lihat oleh penguna jalan raya yang lain" maka dengan ada nya ani katani di mestikan memakai floresen ani.

Dalam kesapakatan suara ramai, unifom riding telah di buat, warna biru tua bekolar merah, bagalang tangan merah, babandera di langan kiri 3' dari atas, belogo kembara di balakang babantuk basar dan damit didapan sabalah kiri dan tanda nama sabalah kanan.

YDP pun manasihatkan supaya jangan lagi ada yang memandai2 mengubah & manambah2 karana mengikut pengelaman kembara dulu mengubah2 & manambah2 anitah salah satu yang mambawa kepecahan & kehancuran yang mana yang sudah di sepakati atu ada yang pintar lagi mamandai2 mengubah, dari atu YDP malarang banar biartah ikut saja mana yang di rancang dan di persetujui ramai.

Dalam masa atu jua YDP ada jua basuara pasal jawatan kuasa tatingi dalam JKB di antaranya:
1.   Timbalan Setiausaha Agong 1 & 2
2.   Ketua bahagian keugamaan
3.   Perhubungan awam & Promosi
4.   Keselamatan
5.   Back maker 1 & 2
6.   Mekanikal
7.   Logistik & Kelengkapan
8.   Medik
9.   Sukan
10. Teknikal

YDP pun ada maliat sapanjang dalam masa JKB ani mulai aktif samula, ada beberapa orang ahli yang aktif dan berpontensi dianataranya K78, K79, K95, K96, K15, K7, K31 & K91. Samua dorang ani santiasa ada dalam riding & pajumpaan, ani satu paningkatan yang baik untuk memajukan JKB.

Dengan kuasa Veto yang ada, YDP ada managur, manasihat dan manyarankan kapada semua ahli baik yang hadir & inda hadir supaya kembara yang ada masa ani jangan lagi disabut seperti yang tapampang didalam brudirect bebrapa tahun lalu di rungan HYS "kembara janda".Ydp managur keras hal ani supaya ianya inda kan terulang lagi.. kalau ada tah yang tadapat skendal janda atau apakah.. jangan tah diliat2kan miatu jua yang jenis akoholik, mudah2ah inda ada dalam JKB jangan tah di liat2kan dalam JKB karana masani JKB mengamalkan  sistem "berkeluarga".

Jam menujukan hampir pukul 12 malam... kami pun bersurai.. 
Uwap2 ku udah.. qalat mataku... 


  

0 ulasan:

Catat Ulasan

hitted

 
Copyright © KEMBARA BIKERS