23.2.2011 Patriotik Ride sambil mengibar Bendera Negara

Setelah Negara Katani mengecapi kemerdekaan pada tahun 1984 sampai hari ani tahun 2011, buat pertama kali nya katani mengadakan acara kenegaraan sacara katani sendiri tanpa malibatkan mana2 pihak yang lain eaitu dengan mengibar bendera Negara basaiz kecil dan sedikit besar yang katani sama2 cintai eaitu Bendera Negara Brunei Darussalam dengan cara riding bermotorsikal beramai2 mengelilingi Bandar Seri Begawan.

Perjalanan bermula dari pasaraya gaint di kg Rimba, dengan seramai 28 orang ahli dan sabanyak 24 buah motor dari berbagai jenis dan bangsa serta berbilang kuasa kuda... menuju ke Bandar Seri Begawan dan berhenti di kawasan bendera besar bertepatan behadapanan Taman sir Muda Omarali Saiffudin yang mana pada pagi nya berlangsung Sambutan haru ulang tahun ke 27 Hari kebangsaan Negara katani.

setiap motor di pasangkan bandera basaiz kecil

Perjalanan seterus nya menuju ka jalan kota batu  sahingga ka pantai serasa sambil malintasi bebarapa buah kampong yang mana ada sabilangan orang ramai yang kalurusan badirian di siring jalan tarus malambai 2 akan kahadiran kami yang sambil mengibar bendera Negara.

nda dapat megang kamera balusiran bilang orang

Sabalum perjalanan bermula YDP mempastikan semua motorsikal yang ikut serta konvoi mengibar bendera ini dimestikan setiap buah motorsikal ada memasang bendera yang khas yang basaiz kecil.

faktor cuaca bukan penghalang bagi kami

kalihatan setiap motor bersemangat dengan banderanya
Tujuan konvoi ani sabanarnya adalah untuk memupuk semangat " CINTAKAN NEGARA " sama mengeratkan lagi hubungan antara sasama ahli yang lain, salain atu jua untuk memupukan dan mengamalkan " MENUNGGANG MOTOR CARA SELAMAT "  walaupun dalam keadaan apa jua cuaca sakali pun..

samangat yang bekobar2 hujan bukan penghalang
Perjalanan hanya dengan samaxima 80km/h, kaadaan lalu lintas masa atu nda barapa sasak kira ok jua lah... nda jua malibat kan Q yang panjang.

 
Berkenang2an di hadapan tapak bandera besaiz Besar

Perjalanan seterusnya menuju ka taman permainan Jerudong park dan perjalanan pun berakhir di sana, semoga apa yang kami rancangkan dan kami jalankan ani akan mandapat rahmat, karana dengan niat suci dan hati yang ikhlas..

keratan akbar tempatan Media Permata 24.2.2011

 

0 ulasan:

Catat Ulasan

hitted

 
Copyright © KEMBARA BIKERS