27.7.2010 Muzakarah di rumah K88 & K1

Sebelum memulakan muzakarah, K88 memohonkan kapada YDP K33 supaya di adakan majlis membaca do'a arwah dan tahlil sempena bulan ramadhan yang akan datang dan seterusnya membaca do'a selamat sempena berpindah kerumah barunya, seterusnya K88 mencadangkan supya setiap muzakarah yang akan di adakan akan diselitkan dengan majlis membaca do'a selamat semoga mendapat berkah danrahmat dari Allah S.W.T jua, Aminnn....

Menyambong semula muzakarah yang lalu di rumah K100 & K101, mengenai beberapa perkara yang balum selasai iaitu penukaran nama Persatuan, setelah di kaji semula dan di tokok tambah maka bertambah lagi beberapa cadangan nama baru serta jumlah undinya antaranya:

K95 Persatuan Kembara Bermotor yang mendapat 2 undian
K70 menten JKB yang mendapat 1 undian
K33 Persatuan Kembara mendapat 1 undian
K68 Persatuan Kembara Bermotorsikal mendapat 5 undian
K8   Persatuan Kembara Bersatu mendapat 2 undian
K83 Persatuan Motosikal Kembara mendapat 8 undian

Dengan sebulat suara semua yang hadir bersetuju cadangan dari K83 Persatuan Motosikal Kembara yang di pilih untuk menjadi nama persatuan dan akan di maklumkankan secepatnya ke bahagian pendaftaran persatuan atas perubahan ini.

Beberapa hari sebelum muzakarah ini dibuat YDP menerima pangilan talipon dari sahabat karib kembara iaitu TB55 dari Persatuan Temburong Bikers yang mana PTB akan mengadakan rombongan membaca tahlil di kubah makam di raja samasa atau sebelum bulan puasa nanti yang mana hasrat PTB akan bergabong bersama JKB, hasrat PTB ini mendapat sambutan yang sangat baik dan akan di uruskan oleh YDP JKB nanti.

Cadangan PTB seterusnya ialah acara bersungkai bersama dengan JKB yang mana tempatnya yang berhampiran dengan kuala lurah cadangan tempat yang dipilih ialah direstoran wywy bangkurong, hal ani pun mendapat sambutan yang sangat baik dan akan di maklumkan kemudian bila ketetapan tarikh nya.

Cadangan terakhir PTB ialah Beraya Ride, ianya dari PTB menuju ke JKB, nampak macam mariah usulnya ani lagi mendapat sambutan dari JKB.. dan YDP JKB pun mencadangkan akan membuat balasan balik atau mengayau balik dari JKB ke PTB... banyak yang menyawang & ada yang inda tatungu kan mengayau ke temburong... semangat boi.. puasa pun alum kan beraya tah pulang dulu..

Keputeraan Ride...  katani ubah menjadi bersembahyang jumaat ride dan mungkin akan katani kekalkan dari masa kesama, YDP mencadangkan katani riding jumat ani 30.7.2010 ke masjid didaerah belait or tutong, tapi banyak yang suka daerah belait pilihan masjid utama kuala belait.

Ada jua cadangan membersihkan tanah perkuburan K68 mencadangakan di tanah perkuburan kundasang kg pulaie dan K92 mencadangkan di tanah perkuburan kg sinarubai, YDP pun mengarahkan untuk di kenal pasti tapak tanah perkuburan tersebut..

0 ulasan:

Catat Ulasan

hitted

 
Copyright © KEMBARA BIKERS